loader image
Skip to main content
Home
Completion requirements
View

១. ការបង្កើតថ្មីនិងរបកគំហើញ

១.១.ការបង្កើតថ្មី

ការបង្កើត​ថ្មី ​​​ជា​ការ​ផលិត​អ្វី​​មួយដែលថ្មី​ ដោយ​ផ្អែកលើ​មធ្យោបាយ​ចាស់ដើម្បី​សម្រេច​គោល​ដៅ​ថ្មី​ដែល​មិន​មាន​ពី​មុនមក​។
ឧទាហរណ៍៖ វិស្វករបង្កើតម៉ាស៊ីនកុំព្យូទ័រ​ ទូរសព្ទ ទូរសាដែលមានគុណភាពកាន់តែខ្ពស់ឡើងៗ និងងាយស្រួលប្រើជាងមុន។

១.២. របកគំហើញ

របកគំហើញ​ គឺអ្វី​មាន​ស្រាប់​រួច​ហើយ​ត្រូវ​បាន​គេ​រក​ឃើញ។ ឧទាហរណ៍៖ លោក ឡាវ័រស្យ៊េ រក​ឃើញ​អុកស៊ីសែន​ក្នុង​ខ្យល់។​ លោក គូឡុំ រកឃើញ​ទ្វីប​អាមេរិក​។


២.ដើមកំណើតនៃការបង្កើតថ្មី

២.១.ឥន្រ្ទិយារម្មណ៍

ក.ដំណាក់រូបវិទ្យា

ឥន្រ្ទីយារម្មណ៍ផ្តើមឡើងដោយររំញោច។ រំញោច ជាលទ្ធផលនៃការប៉ះទង្គិចរបស់សរីរាង្គឥន្រ្ទិយទៅនឹងវត្ថុ ឬការណ៍អ្វីមួយដែលគេហៅថា ភ្ញោច ។  ភ្ញោចមានដូចជា៖
-  ភ្ញោចមេកានិច បំណះ(ការប៉ះ)សំពាធ...។
-  ភ្ញោចរូបវិទ្យា ការឃើញពន្លឺ ប៉ះកម្តៅទទួលសំឡេង...។
-  ភ្ញោចគីមី ការដឹងរសជាតិ ល្វីង ជូរ ចត់ ប្រៃ...។


ខ.ដំណាក់សរីរវិទ្យា

ភ្ញោចមេកានិច ភ្ញោចរូបវិទ្យា និងភ្ញោចគីមី ដែលបង្កើតបានជាអារម្មណ៍នៅលើកោសិកាទាំងឡាយនៃសរីរាង្គឥន្រ្ទីយ៍។ អារម្មណ៍នេះបង្កើតជាចរន្តដែលរត់ទៅដល់ខួរក្បាលតាមរយៈសរសៃប្រសាទ។ ប្រសិនបើគ្មានការទទួលអារម្មណ៍ដោយខួរក្បាលទេ គឺគ្មានឥន្រ្ទីយារម្មណ៍មានត្រឹមតែរេផ្លិចប៉ុណ្ណោះ។

គ. ដំណាក់ចិត្តវិទ្យា

ដំណាក់ចិត្តវិទ្យា ជាដំណាក់កាល នៃការវាយតម្លៃរបស់ខួរក្បាលទៅលើរំញោចដែលអាចកំណត់ថាជាអ្វីមួយបង្កើតបានបាតុភូតមួយ ហៅថាឥន្រ្ទីយារម្មណ៍។ សភាពទាំងឡាយ នៃឥន្រ្ទីយារម្មណ៍ឆ្លុះបញ្ចាំងនូវទស្សនៈពីរយ៉ាងគឺ៖ ទស្សនៈវេទនា និង ទស្សនៈបញ្ញា ។

២.២.រូបភាព

រូបភាព ជាលំនឹកគិតនៃចិត្តទៅរកវត្ថុមួយនៅពេល  ដែលសរីរាង្គឥន្រ្ទីយ៍មិនបានជួបប្រទះក្នុងពេលបច្ចុប្បន្ន ។ រូបភាពមួយមិនត្រឡប់ចូលក្នុងញាណដោយចៃដន្យឡើយ គឺត្រូវគោរពតាមច្បាប់បីនៃបណ្តុំគំនិតដែលរកឃើញដោយលោក អារីស្តូត(Aristote)។ មនុស្សមានសតិ្តមួយហៅថា លំនឹកដែលអាចឱ្យយើងរក្សាទុក ឬស្គាល់អតីតកាល។ លោក បែរសុន បានចែកលំនឹកជាពីរ គឺ៖
-   លំនឹកទម្លាប់ ជាការប្រព្រឹត្តស្ទួនញយៗដង... ។
-   លំនឹកសុទ្ធសាធ ជាការផ្តិតរូបភាពមួយ...។

២.៣.រូបារម្មណ៍ ឬមនោគតិ

រូបារម្មណ៍ ឬមនោគតិ គឺជាសតិសម្រាប់នឹកគិត ដោយផ្អែកលើរូបភាព។ គេចែកមនោគតិចេញជាពីរ៖
-   មនោគតិរំលឹកឡើងវិញ
-   មនោគតិបង្កើត  

៣. កត្តាទាំងឡាយនៃការ​បង្កើតថ្មី

កត្តាដែលនាំឱ្យ​មាន​ការ​បង្កើតថ្មី
-   កត្តាចៃដន្យ មិន​អាច​ដឹង​មុន​បាន។
-   កត្តាភាគនៃទេពកោសល្យ ជានិស្ស័យ​ពី​កំណើត​របស់​មនុស្ស។
-   ចំណេះពីរបក​គំហើញ​ចុង​ក្រោយ​ទាំង​ឡាយ​របស់​វិទ្យា​សាស្រ្ដ ការ​ប្រើប្រាស់ឧបករណ៍​ទំនើបៗដើម្បី​ច្នៃប្រឌិត​ ឬបង្កើត​អ្វី​មួយ។
-   ទំនោរផ្នែកជីវវិទ្យា ជាការ​ខិត​ខំ​បង្កើត​ថ្មី​ដើម្បី​សម្រប​ខ្លួន​ទៅ​និង​មជ្ឈដ្ឋាន។
-   តម្រូវការ​ចាំ​បាច់​របស់​សមូហភាព​ ជា​សេច​ក្ដី​ត្រូវ​ការ​របស់​មនុស្សភាគ​ច្រើន គឺជា​កម្លាំង​ជំរុញ​ឱ្យ​អ្នក​បង្កើត​ថ្មី​ត្រូវ​តែ​ខិត​ខំ​ប្រឹង​ប្រែង​។

មុន​និង​ឈាន​ទៅ​ដល់​ការ​បង្កើត​ថ្មី​ គេ​ត្រូវ​ឆ្លង​កាត់​លំ​នាំ​ប្រមាណ​វិធី​គំនិត​៤​រយៈ​គឺ
-   ​រយៈកិច្ចការអផល ការ​ត្រៀម​បម្រុង​ទាំង​ផ្នែក​ស្មា​រតី​ និង​សម្ភារៈ។
-   រយៈកិច្ចការអញាណ ជា​ការ​ខិត​ខំបង្កើត​ថ្មី​មិន​ដែល​បោះ​បង់​ គឺ​ជា​ការ​បន្ដជា​និច្ច។
-   រយៈការ​ផុស​គំនិតជា​លទ្ធផល​របស់​កិច្ច​ការ​អញាណ។
-   រយៈការគិត​ពិចារណាជា​នា​ទី​របស់​វិចារណញ្ញាណ​ក្នុង​ការ​ត្រួត​ពិនិត្យ​នូវ​លទ្ធផល​នៃ​របក​គំហើញ​របស់​សកម្មភាព​អញាណ។

Last modified: Monday, 19 February 2024, 3:57 PM