loader image
រំលងទៅកាន់មាតិកាមេ
ដើម
តម្រូវការសម្រាប់ការបញ្ចប់
មើល

១. គោលបំណងនៃក្រមនីតិវិធីព្រហ្មទណ្ឌ
១.‌១. ក្រមព្រហ្មទណ្ឌ

​​         ក្រមព្រហ្មទណ្ឌ ឬច្បាប់ព្រហ្មទណ្ឌ ជាបទបញ្ញត្តិសម្រាប់កំណត់អំពើទាំងឡាយណាជាបទល្មើស ដោយរួមទាំងធាតុផ្សំនៃបទល្មើសដែលបង្កគ្រោះថ្នាក់ដល់មនុស្ស សង្គម ការដាក់ទណ្ឌកម្ម ឬផ្ដន្ទាទោសចំពោះជនប្រព្រឹត្តបទល្មើស និងបណ្ដាករណីដែលត្រូវអនុវត្តទៅលើជនដែលត្រូវទទួលទោស។
         បទល្មើសមានរូបភាព ជាអំពើប្រព្រឹត្តប្រឆាំងនឹងការគ្រប់គ្រងរដ្ឋ ប្រឆាំងនឹងប្រព័ន្ធនយោបាយ សេដ្ឋកិច្ច សង្គមកិច្ច វប្បធម៌ ការងារនិងរដ្ឋបាលរបស់អង្គការរដ្ឋ ប្រព្រឹត្តរំលោភបំពានលើអាយុជីវិត សិទ្ធិ សេរីភាព កិត្តិយស សេចក្ដីថ្លៃថ្នូររបស់ពលរដ្ឋ ប្រព្រឹត្តអំពើរំលោភបំពាន បណ្ដាលឱ្យប៉ះពាល់ដល់ទ្រព្យសម្បត្តិឯកជន ទ្រព្យសម្បត្តិសាធារណៈដែលមានចែងក្នុងក្រមព្រហ្មទណ្ឌជាធរមាន។
         អំពើជាបទល្មើសមាន ការបន្លំយកទ្រព្យសម្បត្តិរបស់អ្នកដទៃ ក្នុងបំណងយកមកធ្វើជាកម្មសិទ្ធិរបស់ខ្លួន អំពើលួច ប្លន់ អំពើមនុស្សឃាត ការបង្ខាំងមនុស្សដោយខុសច្បាប់ ការជួញដូរគ្រឿងញៀនការលួចសម្បត្តិវប្បធម៌ជាតិ ការបង្កឱ្យមានរបួសស្នាម ។ល។

១.២. ក្រមនីតិវិធីព្រហ្មទណ្ឌ

         ក្រមនីតិវិធីព្រហ្មទណ្ឌ មានគោលបំណងកំណត់អំពី វិធានទាំងឡាយដែលត្រូវគោរព និងប្រតិបត្តិតាមដោយហ្មត់ចត់ ដើម្បីកំណត់ឱ្យបានច្បាស់នូវអត្ថិភាពនៃបទល្មើសព្រហ្មទណ្ឌណាមួយ ។ ក្រមនីតិវិធីព្រហ្មទណ្ឌ ត្រូវបានប្រើប្រាស់នៅពេលដែលមានរឿងក្ដីកើតឡើង ដោយឆ្លងកាត់ដំណើរការ ប្រព័ន្ធតុលាការតាំងពីដើមដល់ចប់ ដើម្បីឱ្យរឿងក្ដីនោះបញ្ចប់ដោយយុត្តិធម៌ និងការពារសិទ្ធិរបស់ជន ដែលត្រូវចោទប្រកាន់ ជៀសវាងការសម្រេចក្ដីខុសឆ្គងដែលនាំឱ្យមានផលវិបាកដល់ការចោទប្រកាន់នោះ។
         ក្រមនីតិវិធីព្រហ្មទណ្ឌ មានទំនាក់ទំនងទៅនឹងដំណើរការព្រហ្មទណ្ឌទាំងមូល ដោយចាប់ផ្ដើមចាប់ពីការទទួលរបាយការណ៍ ឬការរកឃើញមានបុគ្គលណាម្នាក់ បានប្រព្រឹត្តបទល្មើស ការស៊ើបអង្កេតដំណើររឿងនៃបទល្មើស ការនាំខ្លួនជនជាប់ចោទទៅតុលាការនិងការជំនុំជម្រះ ការសម្រេចចេញសាលក្រម។

   +   បទល្មើសព្រហ្មទណ្ឌមួយកើតឡើង អាចនាំឱ្យកើតមានបណ្ដឹងពីរផ្សេងៗពីគ្នា៖
         -   បណ្ដឹងអាជ្ញា
         -   បណ្ដឹងរដ្ឋប្បវេណី។

២. បណ្តឹងអាជ្ញា

         បណ្ដឹងអាជ្ញា ជាបណ្ដឹងស្របច្បាប់មួយដែលរដ្ឋទទួលបន្ទុកធ្វើបណ្ដឹងដោយអយ្យការជាតំណាង ដើម្បីចោទប្រកាន់ទៅលើបុគ្គលណាម្នាក់ដែលបានប្រព្រឹត្តបទល្មើសទាក់ទងនឹងរឿងព្រហ្មទណ្ឌ ។ បណ្ដឹងអាជ្ញាមានគោលបំណង ពិនិត្យអត្ថិភាពនៃបទល្មើស បង្ហាញឱ្យឃើញពីពិរុទ្ធភាពនៃជនល្មើស និងផ្ដន្ទាទោសជនល្មើសនោះតាមច្បាប់កំណត់ ។ ការដាក់ទណ្ឌកម្មទៅលើជនល្មើស គឺដើម្បីធ្វើឱ្យជន ដែលបានប្រព្រឹត្ត កំពុងប្រព្រឹត្ត ឬនឹងប្រព្រឹត្តរាងចាល ខ្លាចរអារមិនប្រព្រឹត្ត និងរារាំង ឬបង្ការដល់អំពើណា ដែលបំផ្លាញ ឬធ្វើឱ្យខូចសណ្ដាប់ធ្នាប់សុវត្ថិភាពសង្គម។

២.១. បណ្ដឹងរដ្ឋប្បវេណី

         បណ្ដឹងរដ្ឋប្បវេណី មានគោលបំណងទាមទារជួសជុលការខូចខាតដែលបណ្ដាលមកពីអំពើល្មើសលើភាគីរងគ្រោះ ដើម្បីឱ្យជនរងគ្រោះបានទទួលសំណងជំងឺចិត្ត សំណងទ្រព្យសម្បត្តិដែលបានបាត់បង់ ឬការជួសជុលឱ្យដូចសភាពដើមវិញនូវទ្រព្យសម្បត្តិអ្វីដែលជនល្មើសបានបំផ្លិចបំផ្លាញឱ្យខូចខាត។

២.២. ការធ្វើបណ្តឹងអាជ្ញា និងបណ្តឹងរដ្ឋប្បវេណី

   +   ការរៀបចំដំណើរការធ្វើបណ្ដឹងអាជ្ញា និងបណ្ដឹងរដ្ឋប្បវេណី អាចត្រូវបានផ្ដើមបង្កសំណុំរឿងនិងប្ដឹងដោយ៖
         -   អង្គការអយ្យការ ធ្វើការចោទប្រកាន់ពីបទល្មើសព្រហ្មទណ្ឌនិងសុំឱ្យអនុវត្តច្បាប់នៅចំពោះមុខចៅក្រមជំនុំជម្រះ។
         -   អង្គការអយ្យការ មានកាតព្វកិច្ចធ្វើបណ្ដឹងអាជ្ញាជំនួសអ្នករងគ្រោះ ទោះបីអ្នករងគ្រោះ ឬសាច់ញាតិ របស់អ្នករងគ្រោះ មិនធ្វើការប្ដឹងក៏ដោយ ក៏អយ្យការត្រូវតែធ្វើបណ្ដឹងអាជ្ញាក្នុងនាមបម្រើផលប្រយោជន៍សាធាណៈដែរ។
         -   ជនរងគ្រោះនៃបទឧក្រិដ្ឋ អាចដាក់ពាក្យបណ្ដឹងរដ្ឋប្បវេណីនៅចំពោះមុខចៅក្រមស៊ើបសួរដោយតាំងខ្លួនជាដើមបណ្ដឹង។
         -   បណ្ដឹងរដ្ឋប្បវេណី អាចត្រូវធ្វើឡើងបានក្នុងនាមជនរងគ្រោះ ដោយអ្នកតំណាងស្របច្បាប់របស់ខ្លួន ប្រសិនបើជនរងគ្រោះនោះជាអនីតិជន។
          ជនរងគ្រោះ អាចបោះបង់មិនធ្វើបណ្ដឹងរដ្ឋប្បវេណី ដើម្បីទាមទារសំណង ឬដកពាក្យបណ្ដឹងរបស់ខ្លួនដោយឈប់ប្ដឹង។ ការលះបង់មិនប្ដឹង និងដកពាក្យបណ្ដឹងរបស់ជនរងគ្រោះមិនអាចបញ្ឈប់ ឬព្យួរការអនុវត្តនៃបណ្ដឹងអាជ្ញាបានទេ លើកលែងមានមូលហេតុផ្សេង។

៣. អាជ្ញាយុកាលនៃបទល្មើស

         អាជ្ញាយុកាលនៃបទល្មើស ឬជួនកាលគេហៅថា អាជ្ញាយុកាលនៃបណ្ដឹង ជារយៈពេលដែលច្បាប់ កំណត់ឱ្យមានសិទ្ធិធ្វើបណ្ដឹងអាជ្ញា និងបណ្ដឹងរដ្ឋប្បវេណី ឬជារយៈពេលដែលត្រូវទទួលខុសត្រូវ អំពើល្មើសច្បាប់ទាំងបទព្រហ្មទណ្ឌ ទាំងបទរដ្ឋប្បវេណី មានន័យថា បើហួសរយៈពេលកំណត់នោះ ហើយគេមិនបានធ្វើបណ្ដឹង ឬគ្មានការចោទប្រកាន់អ្វីមួយនោះគេមិនអាចប្ដឹងបានទៀតទេ។
         ថិរវេលានៃអាជ្ញាយុកាលនៃបណ្ដឹងអាជ្ញា បានបែងចែកជាបីប្រភេទតាមកម្រិតពីទោសធ្ងន់ទៅស្រាល ដូចជា ១៥ឆ្នាំចំពោះបទឧក្រិដ្ឋ ៥ឆ្នាំចំពោះបទមជ្ឈិមនិង ១ឆ្នាំចំពោះបទលហុ។

៤. អង្គការអយ្យការ

   +   អំណាចតុលាការ ជាអំណាចឯករាជ្យ ។ សាលាជម្រះក្ដីនៅព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជាមាន៖
         -   សាលាដំបូង ជាស្ថាប័នអង្គការតុលាការរាជធានី និងខេត្ត ដែលមានសមត្ថកិច្ចលាតសន្ធឹងតែលើដែនដី នៃរាជធានី-ខេត្តរបស់ខ្លួន។
         -   សាលាជម្រះក្ដីជាន់ខ្ពស់ មានសាលាឧទ្ធរណ៍ និងតុលាការកំពូល។
         -   សាលាជម្រះក្ដីជាន់ខ្ពស់ មានទីតាំងនៅរាជធានីភ្នំពេញ ដែលមានសមត្ថកិច្ចគ្របដណ្ដប់លើដែនដីនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជាទាំងមូល។

   +   ចៅក្រមអយ្យការមាន៖
         -   ព្រះរាជអាជ្ញានិងព្រះរាជអាជ្ញារងនៅអមសាលាដំបូង។
         -   អគ្គព្រះរាជអាជ្ញា អគ្គព្រះរាជអាជ្ញារង និងព្រះរាជអាជ្ញានៅអមសាលាឧទ្ធរណ៍។
           អគ្គព្រះរាជអាជ្ញា អគ្គព្រះរាជអាជ្ញារង និងព្រះរាជអាជ្ញានៅអមតុលាការកំពូល។
         -   អង្គការអយ្យការ ជាស្ថាប័នឯករាជ្យមួយ នៅក្នុងប្រព័ន្ធតុលាការដោយធ្វើការចោទប្រកាន់ ពីបទល្មើសព្រហ្មទណ្ឌ និងសន្និដ្ឋានឱ្យតុលាការអនុវត្តច្បាប់។

៥. ប្រាក់ប្រដាប់ក្តី

         -   ប្រាក់ប្រដាប់ក្ដី ជាទឹកប្រាក់ត្រូវបង់ទៅតាមការកំណត់របស់តុលាការ ដើម្បីឱ្យតុលាការធ្វើការពិនិត្យភស្តុតាង បញ្ជូនឯកសារ និងធ្វើសកម្មភាពផ្សេងៗ ទៀតទៅតាមនីតិវិធីច្បាប់។

   +   ប្រាក់ប្រដាប់ក្ដី មានពីរប្រភេទគឺ៖
         -   ប្រាក់ប្រដាប់ក្ដី ៖ ជាប្រាក់ប្រដាប់ក្ដីជាបន្ទុករបស់រដ្ឋ។ បញ្ជីនៃប្រាក់ប្រដាប់ក្ដី តារាងតម្លៃនៃប្រាក់ប្រដាប់ក្ដី និងវិធីទូទៅនឹងមានកំណត់ដោយប្រកាស។
         -   ប្រាក់ពន្ធនៃនីតិវិធី ៖ ជាប្រាក់ ដែលទណ្ឌិតម្នាក់ៗ ត្រូវបង់ពន្ធសរុបនៃនីតិវិធីជូនរដ្ឋ។ ចំនួនប្រាក់ពន្ធនៃនីតិវិធី អាចប្រែប្រួលទៅតាមប្រភេទរឿងក្ដី។ ចំនួនប្រាក់ពន្ធនៃនីតិវិធី ត្រូវកំណត់ដោយប្រកាស។

៦. ចៅក្រមស៊ើបសួរ

   -   ចៅក្រមស៊ើបសួរ មិនអាចចូលរួមក្នុងការជំនុំជម្រះរឿងក្ដីព្រហ្មទណ្ឌណាដែលខ្លួនមិនបានស៊ើបសួរឡើយ បើពុំដូច្នេះទេ ការជំនុំជម្រះនឹងត្រូវចាត់ទុកជាមោឃៈ។
   -   ភារកិច្ចរបស់ចៅក្រមស៊ើបសួរ គឺស៊ើបសួររឿងរ៉ាវរបស់អង្គហេតុដែលមាននៅក្នុងដីកាសន្និដ្ឋាន បញ្ជូនរឿងឱ្យស៊ើបសួររបស់ព្រះរាជអាជ្ញា មានន័យថា ចៅក្រមស៊ើបសួរ ត្រូវតែស៊ើបសួរតែអំពីអង្គហេតុនោះ ប៉ុណ្ណោះ មិនអាចស៊ើបសួរអ្វីក្រៅពីដីកាសន្និដ្ឋានកំណត់។

   +   លក្ខណៈនៃសកម្មភាពស៊ើបសួរមានដូចជា ៖
         -   ការស៊ើបសួរ ត្រូវតែធ្វើដោយខានមិនបានចំពោះ បទឧក្រិដ្ឋ។
         -   ការស៊ើបសួរ ត្រូវជាការសម្ងាត់។ បុគ្គលទាំងឡាយដែលចូលរួមក្នុងការស៊ើបសួរ (ចៅក្រម មេធាវីក្រឡាបញ្ជី នគរបាល កងរាជអាវុធហត្ថ មន្ត្រីរាជការ អ្នកជំនាញ អ្នកបកប្រែ គ្រូពេទ្យ និងបុគ្គលដែលច្បាប់បានកំណត់ឱ្យចូលរួម)ត្រូវរក្សាការសម្ងាត់នៃវិជ្ជាជីវៈ។
         -   ចៅក្រមស៊ើបសួរ ត្រូវមានក្រឡាបញ្ជីម្នាក់អមជានិច្ច។ ក្នុងករណីណាក៏ដោយ ក្រឡាបញ្ជីមិនអាចបំពេញកិច្ច ដែលជាសមត្ថកិច្ចរបស់ចៅក្រមស៊ើបសួរបានទេ។
         -   ក្នុងករណីចាំបាច់ ការស៊ើបសួរ ត្រូវចុះដល់ទីកន្លែង នៅលើវិសាលភាពនៃដែនដីជាតិទាំងមូល តែត្រូវជូន ដំណឹងដល់ព្រះរាជអាជ្ញា អំពីដែនដីដែលខ្លួនបម្រុងធ្វើដំណើរទៅ។
         -   បន្ទាប់ពីការស៊ើបសួររួច ចៅក្រមស៊ើបសួរត្រូវរាយការណ៍ជូនប្រធានតុលាការ និងព្រះរាជអាជ្ញា ដើម្បីធ្វើការសន្និដ្ឋានជាស្ថាពរ ហើយសម្រេចបញ្ជូនជនជាប់ចោទទៅកាន់តុលាការជំនុំជម្រះ ឬក៏លើកលែងការចោទប្រកាន់។

៧. នគរបាលយុត្តិធម៌

         នគរបាលយុត្តិធម៌ ជាកម្លាំងជំនួយ សម្រាប់អំណាចតុលាការ ដែលត្រូវដឹកនាំ សម្របសម្រួលការងារដោយព្រះរាជអាជ្ញា ក្នុងសមត្ថកិច្ចដែនដីរបស់ខ្លួន។ កាលណាអនុវត្តដីកាចាត់ឱ្យស៊ើបសួរ មន្ត្រីនគរបាលយុត្តិធម៌ ត្រូវស្ថិតនៅក្រោមអំណាចរបស់ចៅក្រមស៊ើបសួរ។ នគរបាលយុត្តិធម៌ មានភារកិច្ចធ្វើការត្រួតពិនិត្យបទឧក្រិដ្ឋ បទមជ្ឈិម និងបទលហុ កំណត់អត្តសញ្ញាណ និងចាប់ជនជាប់ចោទ ព្រមទាំងប្រមូលភស្តុតាង។ នៅក្នុងវិស័យនគរបាលយុត្តិធម៌ នគរបាលជាតិ និងកងរាជអាវុធហត្ថ ត្រូវមានសមត្ថកិច្ចដូចនគរបាលយុត្តិធម៌ដែរ។

៧.១. សមាសភាពនគរបាលយុត្តិធម៌មាន៖

   +   សមាសភាពនគរបាលយុត្តិធម៌មាន៖
         -   ភ្នាក់ងារ មានសមត្ថកិច្ចគ្រប់លំដាប់ថ្នាក់របស់កងរាជអាវុធហត្ថនិងនគរបាលជាតិ។
         -   អភិបាល អភិបាលរង រាជធានី ខេត្ត ក្រុង ស្រុក/ខណ្ឌ និងមេឃុំ/ ចៅសង្កាត់។

៧.២. សកម្មភាពមន្ត្រីនគរបាលយុត្តិធម៌

   +   ក្នុងករណីបទឧក្រិដ្ឋ ឬបទមជ្ឈិមជាក់ស្ដែងមន្ត្រីនគរបាលយុត្តិធម៌​ត្រូវ ៖
         -   រាយការណ៍ភ្លាមជូនព្រះរាជអាជ្ញា។
         -   ចុះទៅកាន់ទីកន្លែងកើតហេតុ ដើម្បីធ្វើការពិនិត្យបទល្មើសជាក់ស្ដែង។
         -   ធានារ៉ាប់រង រក្សាទុកតម្រុយភស្តុតាង
         -   ហាមឃាត់បុគ្គលគ្រប់រូបកុំឱ្យទៅណាឆ្ងាយពីកន្លែង
         -   បទល្មើសរហូតបញ្ចប់ប្រតិបត្តិការរបស់ខ្លួន
         -   ធ្វើកំណត់ហេតុ ស្ដីពីការស្រាវជ្រាវនិងការពិនិត្យរបស់ខ្លួន
         -   អាចហៅ និងនាំមកកាន់អង្គភាពរបស់ខ្លួន ចំពោះបុគ្គលណាដែលសង្ស័យថាបានប្រព្រឹត្តបទល្មើស។

៨. ការឃាត់ខ្លួននិងការចាប់ខ្លួន
៨.១. ការឃាត់ខ្លួន

         ការឃាត់ខ្លួន ត្រូវបានធ្វើឡើងដោយមន្ត្រីនគរបាលយុត្តិធម៌ ទៅលើជនសង្ស័យដែលបានចូលរួមក្នុងបទល្មើស។ មន្ត្រីនគរបាលយុត្តិធម៌ ត្រូវរាយការណ៍ភ្លាមជូនព្រះរាជអាជ្ញា ពីការឃាត់ខ្លួននោះព្រមទាំងបញ្ជូនគ្រប់ភស្តុតាងទាំងអស់ ដែលតម្រូវឱ្យមានការឃាត់ខ្លួននោះ។
         -   ការឃាត់ខ្លួនមានរយៈពេល ៤៨ម៉ោង ដោយគិតចាប់ពីម៉ោងដែលជនសង្ស័យមកដល់អង្គភាពនគរបាល ឬកងរាជអាវុធហត្ថ។
         -   ការពន្យាពេលនេះ មិនអាចធ្វើឱ្យលើសពី ២៤ម៉ោងឡើយ នេះមិនគិតពីពេលវេលាចាំបាច់ក្នុងការដឹកជញ្ជូនជនសង្ស័យ។

   +   រយៈពេលនៃការឃាត់ខ្លួនចំពោះ ៖
         -   អនីតិជនមានអាយុពី ១៥ឆ្នាំដល់ក្រោម ១៦ឆ្នាំ មិនអាចឃាត់ខ្លួនលើស ៣៥ម៉ោង ចំពោះបទឧក្រិដ្ឋ និងមិនល្មើស ២៤ម៉ោង ចំពោះបទមជ្ឈិម។
          -   អនីតិជនមានអាយុពី ១៥ឆ្នាំ ដល់ក្រោម ១៨ឆ្នាំ មិនអាចហួសពី ៤៨ម៉ោង ចំពោះបទឧក្រិដ្ឋ និង ៣៦ម៉ោង ចំពោះបទមជ្ឈិម។
           អនីតិជនដែលមានអាយុក្រោម ១៤ឆ្នាំ គេពុំត្រូវឃាត់ខ្លួនបានឡើយ។ គ្រប់អនីតិជនមិនត្រូវបានទទួលពន្យាពេលនៃការឃាត់ខ្លួនទេ។

៨.២. ការចាប់ខ្លួន

         -   ការចាប់ខ្លួន ជាការអនុវត្តដីកាបង្គាប់ឱ្យចាប់ខ្លួនដោយចៅក្រមស៊ើបសួរ និងយោបល់យល់ព្រមពីព្រះរាជអាជ្ញា។
         -   ការចាប់ខ្លួន ជាសកម្មភាពរបស់កម្លាំងសាធារណៈ ជាពិសេសសកម្មភាពរបស់មន្ត្រីនគរបាលយុត្តិធម៌ក្នុងការចាប់ខ្លួន និងនាំខ្លួនជនជាប់ចោទ ឬជនដែលមានតម្រុយពីពិរុទ្ធភាព នៅចំពោះមុខចៅក្រមស៊ើបសួរ។

   +   ចៅក្រមស៊ើបសួរ អាចចេញដីកាបង្គាប់ឱ្យចាប់ខ្លួនបាន លុះត្រាតែ ៖
          បទល្មើសដែលចោទប្រកាន់ ជាបទឧក្រិដ្ឋ ឬបទមជ្ឈិម ដែលត្រូវផ្ដន្ទាទោសដាក់ពន្ធនាគារ។
         -   បុគ្គលដែលពាក់ព័ន្ធ បានគេចខ្លួនមិនដឹងទៅទីកន្លែងណា ឬស្ថិតនៅក្រៅដែនដីនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា។

   +   ដីកាបង្គាប់ឱ្យចាប់ខ្លួន គឺជាការបញ្ជាដល់ ៖
         -   កងកម្លាំងសាធារណៈ ពិសេសមន្ត្រីនគរបាលយុត្តិធម៌ឱ្យស្រាវជ្រាវរកចាប់និងឱ្យនាំខ្លួនបុគ្គលនោះ ទៅក្នុងពន្ធធនាគារ ឬមណ្ឌលឃុំខ្លួន។
           ប្រធានពន្ធនាគារ ឬមណ្ឌលឃុំខ្លួនឱ្យទទួលនិងឃុំខ្លួនបុគ្គលនោះ ក្នុងករណីបន្ទាប់ ដីកាបង្គាប់ឱ្យនាំខ្លួន ត្រូវផ្សព្វផ្សាយដល់អង្គភាពនគរបាល ឬកងរាជអាវុធហត្ថ តាមគ្រប់មធ្យោបាយ។

បានកែប្រែចុងក្រោយ: ថ្ងៃពុធ ទី31 ខែមករា ឆ្នាំ2024, 3:49 PM