និយមន័យ៖
ការប្រាស្រ័យទាក់ទងក្នុងអាជីវកម្ម
គឺជាដំណើរការនៃការចែករំលែកព័ត៌មានរវាងមនុស្សនៅក្នុង និងក្រៅក្រុមហ៊ុន។
១. ខ្លឹមសារនៃគេហទំព័រ៖ ការបង្កើតខ្លឹមសារដ៏មានតម្លៃ និងងាយស្រួលសម្រាប់គេហទំព័រគឺមានសារៈសំខាន់ ហើយស្ថិតនៅក្រោមយុទ្ធសាស្ត្រផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម។ វារួមបញ្ចូលទីផ្សារមាតិកា ការបង្កើនប្រសិទ្ធភាពម៉ាស៊ីនស្វែងរក (SEO) ទីផ្សារប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម (SMO) និងព័ត៌មានជាច្រើនទៀតអំពីម៉ាក/ក្រុមហ៊ុន។
២. អុីម៉ែល និងព្រឹត្តិបត្រព័ត៌មាន៖ សម្រាប់បង្ហាញការផ្តល់ជូនចុងក្រោយបំផុតដល់អ្នកប្រើប្រាស់ដើម្បីបង្កើនការលក់ - សម្រាប់បង្កើតទំនាក់ទំនងរយៈពេលវែងជាមួយអ្នកពាក់ព័ន្ធផ្សេងៗ។
៣. សន្និសីទ និងព្រឹត្តិការណ៍ផ្សាយផ្ទាល់៖ ប្រភេទផ្សេងគ្នានៃសន្និសិទ និងព្រឹត្តិការណ៍បន្តផ្ទាល់ គឺជាប្រភេទនៃធាតុសំខាន់សម្រាប់ជំរុញទំនាក់ទំនង
៤. ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម ប្រភេទផ្សេងគ្នានៃវេទិកាប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមរួមមាន LinkedIn, Facebook, Whatsapp, Twitter និងមួយចំនួនទៀត។ នាពេលថ្មីៗនេះ អង្គការភាគច្រើនជ្រើសរើសប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមសម្រាប់ការផ្ទេរព័ត៌មាន និងរាល់ព័ត៌មានតូចៗនៅខាងក្រៅស្ថាប័ននោះ។
ការប្រាស្រ័យទាក់ទងនេះគឺប្រយោលនៅក្នុងវិធីសាស្រ្តដោយស្ថាប័ន ឬក្រុមហ៊ុន។ ជាឧទាហរណ៍៖ នៅពេលដែលនិយោជិតស្វែងយល់ពីចំណេះដឹងបន្ថែមពីស្ថាប័ន និងការងាររបស់ពួកគេ ហើយពិភាក្សារឿងដូចគ្នាជាមួយស្ថាប័នខាងក្រៅ នោះវាគឺជាប្រភេទនៃទំនាក់ទំនងអាជីវកម្មក្រៅផ្លូវការ។
ជំនាញនៃការប្រាស្រ័យទាក់ទងទាំង១០
1. ការស្តាប់ (អត់ធ្មត់ គ្មានការវិនិច្ឆ័យ)
2. ភាសាកាយវិការ
3. ជំនាញធ្វើបទបង្ហាញ
4. ជំនាញសរសេរ
5. រក្សាភាពច្បាស់លាស់ និងជាក់ស្តែង
6. ជំនាញចិត្តសាស្រ្ត/អារម្មណ៍
7. ទំនុកចិត្ត
8. ការនិយាយជាសាធារណៈ
9. សុទិដ្ឋិនិយម
10. ជំនាញចរចា និងជំនាញលក់
ការប្រាស្រ័យទាក់ទងក្នុងការធ្វើទីផ្សារ
និយមន័យ៖
ការទំនាក់ទំនងក្នុងការទីផ្សារ
អាចត្រូវបានកំណត់ថាជាវិធីសាស្រ្ត និងយុទ្ធសាស្ត្រដែលបានអនុម័តដោយក្រុមហ៊ុនដើម្បីបញ្ជូនសារក្នុងលក្ខណៈប្លែក
និងច្នៃប្រឌិតទៅកាន់អតិថិជនដែលមានស្រាប់
និងការផ្តល់ជូនផលិតផល និងសេវាកម្មរបស់ពួកគេ។
ការប្រាស្រ័យទាក់ទង គឺមានលក្ខណៈផ្ទាល់ ឬដោយប្រយោលក្នុងគោលបំណងបញ្ចុះបញ្ចូលអតិថិជនឱ្យរីករាយក្នុងការទិញផលិតផល និងសេវាកម្ម។
ប្រភេទនៃយុទ្ធសាស្រ្តប្រាស្រ័យទាក់ទងក្នងការធ្វើទីផ្សារ
១.បង្កើតទស្សនវិស័យនៃយុទ្ធសាស្រ្ត
ចំណុចទីមួយនៅក្នុងបញ្ជីនៃសារសំខាន់នៃការទំនាក់ទំនងទីផ្សារ គឺជាអ្វីដែលនឹងជួយឱ្យការគ្រប់គ្រងរបស់ក្រុមហ៊ុន និងអ្នកគ្រប់គ្រងទីផ្សារបង្កើតនូវចក្ខុវិស័យជាយុទ្ធសាស្រ្តអំពីការប្រើប្រាស់ឱកាស និងវេទិកាទីផ្សារផ្សេងៗ និងឧបករណ៍នៅលើផែនការដែលធ្វើឱ្យក្រុមហ៊ុនមានគំនិតថ្មីៗ និង វិធីសាស្រ្តប្រកបដោយភាពច្នៃប្រឌិត ដើម្បីផ្សព្វផ្សាយអំពីការផ្តល់ជូនដល់អតិថិជន។
២.បង្កើតការយល់ដឹងអំពីម៉ាកយីហោ
ការយល់ដឹងអំពីម៉ាកយីហោក្នុងលក្ខណៈប្រយោល ដោយសារយុទ្ធសាស្ត្រ និងស្នាដៃច្នៃប្រឌិតនៃការទំនាក់ទំនងទីផ្សារ ចាប់ផ្តើមជាមួយនឹងការប្រើឥទ្ធិពលលើកេរ្តិ៍ឈ្មោះដ៏រឹងមាំនៃម៉ាក អមដោយលក្ខណៈពិសេស និងភាពឡេចធ្លោនៃការលក់តែមួយគត់នៃផលិតផល និងសេវាកម្ម។
៣.ម៉ាកយីហោ
ផលិតផលម៉ាកល្បីៗ ផ្តល់គុណភាព ទំនុកចិត្ត រួមជាមួយនឹងសេវាកម្មជូនអតិថិជន។ ដោយសារម៉ាក យីហោរបស់ក្រុមហ៊ុន បានដាក់ការខិតខំប្រឹងប្រែង និងប្រ់ប្រាស់ធនធានយ៉ាងច្រើនក្នុងការបង្កើតផលិតផល នោះវាសមហេតុផលក្នុងការដាក់តម្លៃដ៏ខ្ពស់មួយ។ ឧទាហរណ៍៖ Apple, Samsung, Amazon, Brown ។
៤.ផ្តោតលើនិមិត្តសញ្ញា
និមិត្តសញ្ញាគឺជាលក្ខណៈពិសេសដែលអាចមើលឃើញបំផុតនៃម៉ាកយីហោមួយ។ វាក៏ជាលក្ខណៈពិសេសដែលត្រូវបានអតិថិជនចងចាំឈ្មោះក្រុមហ៊ុន ហើយពួកគេមិនដែលភ្លេចនិមិត្តសញ្ញានោះទេ។
៥.អតិថិជនគោលដៅ
យុទ្ធសាស្រ្តកំណត់អតិថិជនគោលដៅ
នឹងមានភាពខុសប្លែកគ្នានៅក្នុងទីផ្សារដែលមានស្រាប់ ហើយគួរតែកំណត់យ៉ាងច្បាស់
និងបែងចែកមូលដ្ឋានអតិថិជន។ ការប្រាស្រ័យទាក់ទងទីផ្សារគួរតែពិតជាធ្វើឱ្យផលិតផលរបស់អ្នកពិតជាខុសគ្នាពីអ្វីដែលអ្នកប្រើប្រាស់ធ្លាប់ប្រើ។
៦.ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម
៧.ការអនុវត្ត មតិយោបល់ ការកែលម្អ
យុទ្ធសាស្រ្តសម្រាប់ទំនាក់ទំនងក្នុងការធ្វើទីផ្សារផ្លាស់ មានការផ្លាស់ប្តូរជារៀងរាល់ថ្ងៃ ដោយសារតែអតិថិជន និងតម្រូវការរបស់ពួកគេផ្លាស់ប្តូរជារៀងរាល់ថ្ងៃដែរ។ វាមានសារៈសំខាន់ណាស់សម្រាប់អ្នកគ្រប់គ្រងទីផ្សារក្នុងការរក្សាភាពទាន់សម័យជាមួយនឹងទីផ្សារ និងយុទ្ធសាស្ត្រដែលស្របតាមការនិយមរបស់អតិថិជន។