•ផ្តល់ផែនការដល់ក្រុមហ៊ុនដើម្បីចូលទៅជិតអតិថិជនដែលគេចង់បាន
•នៅពេលដែលក្រុមហ៊ុនមួយខ្វះយុទ្ធសាស្ត្រនៃការប្រាស្រ័យទាក់ទង
វាបរាជ័យក្នុងការភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងជាមួយអតិថិជនឱ្យបានត្រឹមត្រូវ
និងសម្រេចបាននូវគោលបំណងដែលខ្លួនចង់បាន
•ក្រុមហ៊ុនគួរតែដឹងថា
ការអភិវឌ្ឍយុទ្ធសាស្ត្រទំនាក់ទំនងមិនមែនជាការខ្ជះខ្ជាយពេលវេលាទេ។
វាជួយក្រុមហ៊ុនក្នុងការបញ្ជូនព័ត៌មានសំខាន់ៗទៅកាន់អតិថិជន
•
សម្រាប់ការបង្កើតយុទ្ធសាស្ត្រនៃការប្រាស្រ័យទាក់ទងប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព
វាជារឿងសំខាន់ណាស់ក្នុងការពិចារណាលើម៉ាកយីហោ
និងប្រព័ន្ធអ៊ីនធើណេត។

១.១.ការប្រាស្រ័យទាក់ទងនៅក្នុងស្ថាប័ន
និយមន័យ៖
យុទ្ធសាស្ត្រប្រាស្រ័យទាក់ទងនៅក្នុងស្ថានប័ន
កំណត់គោលដៅអាជីវកម្មក្នុងការទំនាក់ទំនងជាមួយបុគ្គលិក និងរៀបចំផែនការសកម្មភាពដើម្បីសម្រេចបាននូវគោលដៅទាំងនេះ។
វាជាប្លង់មេនាំអ្នកទៅរកភាពជោគជ័យនៃទំនាក់ទំនងផ្ទៃក្នុង។ ការបង្កើតយុទ្ធសាស្រ្តនេះ
ទាមទារនូវការធ្វើការងារមួយចំនួន
ប៉ុន្តែវាក៏មានជំហានមួយចំនួនដែលត្រូវបានកំណត់យ៉ាងច្បាស់ដើម្បីឱ្យមានការអនុវត្តតាមបាន។
សារសំខាន់នៃការប្រាស្រ័យទាក់ទងក្នងការធ្វើទីផ្សារ
ចាប់ផ្តើមដោយការវិភាគស្ថានភាពបច្ចុប្បន្ន៖
ក្រុមមនុស្ស ដែលធ្វើការជាមួយអ្នក
ឥទ្ធិពល និងដំណើរការទំនាក់ទំនងដែលអ្នកកំពុងមាន។
• ក្រុមមនុស្ស៖
ប្រមូលព័ត៌មានអំពីសមាសភាពនៃស្ថាប័នរបស់អ្នក។ នេះគួរតែរួមបញ្ចូលចំនួនបុគ្គលិក
ទីតាំង នាយកដ្ឋាន
ប្រជាសាស្រ្ត ឧបករណ៍ដែលបានប្រើ និងកត្តាផ្សេងទៀតដែលទាក់ទងនឹងរចនាសម្ព័ន្ធស្ថាប័នរបស់អ្នក។
ជំហានទី១៖
តើអ្នកកំពុងស្ថិតនៅក្នុងក្រុមណា?
• ឥទ្ធិពលនៃបរិយាកាសធ្វើការ៖
តើវាពិបាកក្នុងការប្រាស្រ័យទាក់ទងជាមួយបុគ្គលិកដែលធ្វើការក្នុងបរិយាកាសមួយចំនួន
ដូចជាបុគ្គលិកផ្នែកទទួលទូរសព្ទ
ផ្នែកកាន់ឃ្លាំង ឬអ្នកលក់ជួរមុខមែនទេ?
តើនាយកដ្ឋានផ្សេងគ្នាមានតម្រូវការព័ត៌មានជាក់លាក់អ្វីខ្លះ? ជាឧទាហរណ៍៖
តើសន្តិសុខតាមអុីនធឺណិតជាអាទិភាពសម្រាប់ក្រុម IT ឬផលិតផលថ្មី គឺជាការផ្តោតសំខាន់សម្រាប់ទីផ្សារ?
សារសំខាន់នៃការប្រាស្រ័យទាក់ទងក្នងការធ្វើទីផ្សារ
• ការទំនាក់ទំនងបច្ចុប្បន្ន៖ ស្វែងយល់ពីរបៀបដែលទំនាក់ទំនងផ្ទៃក្នុងបច្ចុប្បន្នរបស់អ្នកកំពុងដំណើរការ និងកម្រិតនៃការចូលរួមរបស់បុគ្គលិក។
កំណត់ថា បណ្តាញទំនាក់ទំនងបច្ចុប្បន្នណាដែលមានប្រសិទ្ធភាពបំផុត។
រកឱ្យឃើញនូវវិធីសាស្រ្តជាក់លាក់ដ៏មានប្រសិទ្ធភាពជាងគេសម្រាប់ផ្តល់ព័ត៌មានជូនក្រុមការងារ។

ជំហានទី២៖ បង្កើតគោលដៅ
និងពេលវេលាជាក់លាក់
• តើអ្នកចង់ឱ្យយុទ្ធសាស្ត្រប្រាស្រ័យទាក់ទងផ្ទៃក្នុងរបស់អ្នកធ្វើការដយ៉ាងដូចម្តេចសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នក?
• តើផ្នែកណាខ្លះដំណើរការល្អ
ហេតុអ្វីបានជាផ្នែកទាំងនោះដំណើរការល្អ ហើយតើផ្នែកណាខ្លះត្រូវការការកែលម្អ?
• តើអ្នកចង់សម្រេចគោលដៅរបស់អ្នកបានលឿនប៉ុណ្ណា?
• តើឧបករណ៍ទំនាក់ទំនង
ឬវេទិកាណាខ្លះដែលអាចរកបានដោយផ្តល់ទំហំក្រុមហ៊ុន អាទិភាព និងការរំពឹងទុកនៃអ្វីដែលបុគ្គលិកគួរធ្វើជាមួយព័ត៌មានដែលបានចែករំលែក?
• ជាក់លាក់៖
កំណត់អ្វីដែលអ្នកចង់សម្រេចដោយពាក្យសាមញ្ញច្បាស់លាស់
ដែលក្រុមរបស់អ្នកទាំងអស់អាចយល់បាន។
• អាចវាស់វែងបាន៖
បង្កើតចំណុចសំខាន់ៗ និងគោលដៅដែលអាចជួយអ្នកឱ្យឃើញពីវឌ្ឍនភាពរបស់អ្នកឆ្ពោះទៅរកទិដ្ឋភាពនីមួយៗនៃគោលដៅរបស់អ្នក។
• អាចសម្រេចបាន៖ វាជាការល្អដែលមានមហិច្ឆតាខ្ពស់ ប៉ុន្តែអ្នកត្រូវដឹងថាគោលដៅរបស់អ្នកអាចគ្រប់គ្រងបាន និងប្រាកដនិយម។
• ពាក់ព័ន្ធ៖ ក្នុងករណីនេះ
អ្នកនឹងត្រូវបង្កើតគោលដៅដែលភ្ជាប់ទៅនឹងការអភិវឌ្ឍន៍ក្រុមរបស់អ្នក
ហើយភ្ជាប់យ៉ាងរលូនជាមួយគំរូអាជីវកម្មរបស់អ្នក
• ផ្អែកលើពេលវេលា៖ បង្កើតពេលវេលាជាក់លាក់មួយសម្រាប់គោលដៅរបស់អ្នក
ដើម្បីកុំឱ្យខ្លួនអ្នកបរាជ័យ។
ជំហានទី៣៖ បែងចែក
និងគូសផែនទីទស្សនិកជនរបស់អ្នក
ខ្លឹមសាររបស់អ្នកគួរកំណត់គោលដៅក្រុមមនុស្សឱ្យបានជាក់លាក់ជានិច្ច
ទោះបីជាវាត្រូវបានប្រើប្រាស់នៅខាងក្នុងស្ថាប័នក៏ដោយ។
វាមានសារៈសំខាន់ណាស់ក្នុងការស្វែងយល់ថាតើសារអ្វីខ្លះដែលត្រូវការដើម្បីទៅដល់បុគ្គលិកជាក់លាក់នៅក្នុងអាជីវកម្មរបស់អ្នក។
ឧទាហរណ៍៖
ចាត់ថ្នាក់ប្រភេទមាតិកាដែលមានសារៈសំខាន់ចំពោះផ្នែកទស្សនិកជនផ្សេងៗគ្នារបស់អ្នក។
យល់ថា ខណៈពេលដែលក្រុមលក់របស់អ្នកប្រហែលជាចង់ទទួលបានព័ត៌មានថ្មីៗនៃការលក់យ៉ាងទូលំទូលាយ
ក្រុមទីផ្សារអាចនឹងត្រូវការការសង្ខេបកម្រិតខ្ពស់នៃព្រឹត្តិការណ៍សំខាន់ៗ។
► ដំបូងអ្នកត្រូវកំណត់ថាតើនរណា
ឬក្រុមណាជាអ្នកគ្រប់គ្រងលើយុទ្ធសាស្ត្រផ្ទៃក្នុងរបស់អ្នក។
► តើអ្នកណានឹងអាន
សរសេរ ឬយល់ព្រមសារដែលអ្នកផ្ញើទៅក្រុមរបស់អ្នក?
► បន្ទាប់មក
អ្នកត្រូវដឹងថាតើភាគីពាក់ព័ន្ធអ្វីខ្លះពីនាយកដ្ឋាននីមួយៗអាចរួមចំណែកដល់ដំណើរការអនុម័តសម្រាប់មាតិកា។
ក្នុងករណីភាគច្រើន ក្រុមហ៊ុនរកឃើញការទទួលខុសត្រូវនេះធ្លាក់លើក្រុមទីផ្សារ/ទំនាក់ទំនងរបស់ពួកគេ
ហើយវាជារឿងល្អដែលក្រុមទាំងនេះគឺជាសមាជិកក្រុមដែលមានទំនុកចិត្តបំផុត។
ជំហានទី៤.
កំណត់ឧបករណ៍ទំនាក់ទំនងផ្ទៃក្នុងរបស់អ្នក



ជំហានទី៥៖ ឧបករណ៍ផ្សេងៗទៀត
•តើឧបករណ៍អ្វីដែលអ្នកកំពុងប្រើបច្ចុប្បន្ន?
•តើវាមានប្រសិទ្ធភាពយ៉ាងណាដែរ?
•តើអ្វីជាបញ្ហាប្រឈមក្នុងការប្រើវា?ហេតុអ្វី?

ជំហានទី ៦.
វាយតម្លៃវឌ្ឍនភាពរបស់អ្នក និងបង្កើនប្រសិទ្ធភាព
ជាឧទាហរណ៍៖
នៅក្នុងការប្រជុំបុគ្គលិកធំៗនីមួយៗ
អ្នកគួរតែចំណាយពេលត្រឹមតែពីរបីនាទីដើម្បីឆ្លុះបញ្ចាំងពីទំនាក់ទំនងផ្ទៃក្នុង។
នេះនឹងជួយអ្នកបង្កើតសំណួរទាក់ទងនឹងទំនាក់ទំនងនៅក្នុងការស្ទង់មតិការពេញចិត្តបុគ្គលិករបស់អ្នក។
សំណួរមួយចំនួនដែលអ្នកអាចសួរបុគ្គលិករួមមាន៖
• តើអ្នកគិតថាយើងទំនាក់ទំនងផ្ទៃក្នុងបានល្អប៉ុណ្ណា?
• តើអ្នកកំពុងធ្វើអ្វីដែលយើងអាចធ្វើទៅបានដើម្បីរក្សាចក្ខុវិស័យស្ថាប័នរបស់អ្នកឱ្យមានតម្លាភាព?
• តើឧបសគ្គអ្វីខ្លះដែលកំណត់អ្នកមិនឱ្យធ្វើការជាមួយអ្នកដទៃបាន?
• តើអ្នកជឿថាអ្នកអាចបង្កើនទំនាក់ទំនងរបស់អ្នកនៅទូទាំងផ្នែកដែរឬទេ?
• តើអ្វីទៅដែលរារាំងអ្នកពីការប្រាស្រ័យទាក់ទងផ្ទៃក្នុងបានល្អជាងរាល់ថ្ងៃ?
• តើអ្វីដែលអ្នកអាចធ្វើបានដើម្បីឱ្យប្រការប្រាស្រ័យទាក់ទងនៅក្នុងក្រុមហ៊ុនមានភាពប្រសើរឡើង?
• តើអ្នកធ្លាប់ធ្វើការឆ្លុះបញ្ចាំងជាមួយក្រុមការងារដែរទេ?
• តើលទ្ធផលយ៉ាងម៉េចដែរ?
• តើអ្នកជំរុញចិត្តមនុស្សឱ្យនិយាយចេញដោយរបៀបណា?

គន្លឹះ៖
ការអនុវត្តល្អបំផុតសម្រាប់ការទំនាក់ទំនងនៅកន្លែងធ្វើការ
២.
ធ្វើការទំនាក់ទំនងជាការសន្ទនា
៣.
ភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងជាមួយក្រុមមនុស្សគ្រប់ជំនាន់
៤. ផ្តល់សិទ្ធិអំណាចដល់បុគ្គលិកឱ្យក្លាយជាអ្នកតស៊ូមតិសម្រាប់ម៉ាកយីហោ

១.២.
ការប្រាស្រ័យទាក់ទងខាងក្រៅស្ថាប័ន
និយមន័យ៖
ការប្រាស្រ័យទាក់ទងខាងក្រៅស្ថាប័ន
ត្រូវបានកំណត់ថាជាប្រភេទនៃការទំនាក់ទំនងដែលកើតឡើងនៅពេលដែលស្ថាប័នរបស់អ្នកធ្វើទំនាក់ទំនងជាមួយស្ថាប័ននៅខាងក្រៅ
សម្រាប់ការកសាង និងការស្វែងយល់អំពីម៉ាកយីហោ
និងបង្កើតរូបភាពក្រុមហ៊ុនដ៏ល្អ នៅក្នុងក្រសែភ្នែកនៃអតិថិជនគោលដៅ និងសង្គមទាំងមូល។
គោលបំណងទំនាក់ទំនងខាងក្រៅគឺដើម្បីលើកកម្ពស់
និងសម្រួលកិច្ចសហប្រតិបត្តិការជាមួយក្រុមមួយចំនួនដូចជា អ្នកវិនិយោគ អ្នកផ្គត់ផ្គង់
និងអ្នកពាក់ព័ន្ធ។

• អុីនធឺណិត
• សន្និសីទ/សិក្ខាសាលា
• បទបង្ហាញ
• ទីផ្សារ/ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម/ទូតសុឆន្ទៈ
• ខិត្តប័ណ្ណ/ខិត្តប័ណ្ណ
• ព្រឹត្តិប័ត្រព័ត៌មានអតិថិជន
• ទម្រង់/កម្រងសំណួរ
• ការអញ្ជើញ
របាយការណ៍ក្រាហ្វិក/គំនូសតាង
•
បទបង្ហាញ/ស្លាយ
•យុទ្ធនាការទីផ្សារឌីជីថល។ល។
គោលដៅនៃយុទ្ធសាស្រ្តប្រាស្រ័យទាក់ទងខាងក្រៅស្ថាប័ន
១.
អភិវឌ្ឍន៍ទំនាក់ទំនងក្នុងសហគមន៍អាជីវកម្ម
២. ធ្វើទំនាក់ទំនង និងការប្រមូលព័ត៌មាន
៣.
បង្កើនប្រសិទ្ធភាពនៃការកសាងបណ្តាញខាងក្រៅ
៤. បង្កើតរូបភាពល្អៗនៃម៉ាកយីហោ
៥. ទំនាក់ទំនងល្អជាមួយអ្នកផ្គត់ផ្គង់
៦. ទំនាក់ទំនងជាមួយស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុ
៧. ទំនាក់ទំនងជាមួយភ្នាក់ងាររដ្ឋាភិបាល
៨. ទំនាក់ទំនងជាមួយភាគីពាក់ព័ន្ធខាងក្រៅ