loader image
Skip to main content
Home
Completion requirements
View


•ផ្តល់ផែនការដល់ក្រុមហ៊ុនដើម្បីចូលទៅជិតអតិថិជនដែលគេចង់បាន
•នៅពេលដែលក្រុមហ៊ុនមួយខ្វះយុទ្ធសាស្ត្រនៃការប្រាស្រ័យទាក់ទង វាបរាជ័យក្នុងការភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងជាមួយអតិថិជនឱ្យបានត្រឹមត្រូវ និងសម្រេចបាននូវគោលបំណងដែលខ្លួនចង់បាន
•ក្រុមហ៊ុនគួរតែដឹងថា ការអភិវឌ្ឍយុទ្ធសាស្ត្រទំនាក់ទំនងមិនមែនជាការខ្ជះខ្ជាយពេលវេលាទេ។ វាជួយក្រុមហ៊ុនក្នុងការបញ្ជូនព័ត៌មានសំខាន់ៗទៅកាន់អតិថិជន
• សម្រាប់ការបង្កើតយុទ្ធសាស្ត្រនៃការប្រាស្រ័យទាក់ទងប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព វាជារឿងសំខាន់ណាស់ក្នុងការពិចារណាលើម៉ាកយីហោ និងប្រព័ន្ធអ៊ីនធើណេត។









១.១.ការប្រាស្រ័យទាក់ទងនៅក្នុងស្ថាប័ន

និយមន័យ៖
យុទ្ធសាស្ត្រប្រាស្រ័យទាក់ទងនៅក្នុងស្ថានប័ន កំណត់គោលដៅអាជីវកម្មក្នុងការទំនាក់ទំនងជាមួយបុគ្គលិក និងរៀបចំផែនការសកម្មភាពដើម្បីសម្រេចបាននូវគោលដៅទាំងនេះ។ វាជាប្លង់មេនាំអ្នកទៅរកភាពជោគជ័យនៃទំនាក់ទំនងផ្ទៃក្នុង។ ការបង្កើតយុទ្ធសាស្រ្តនេះ ទាមទារនូវការធ្វើការងារមួយចំនួន ប៉ុន្តែវាក៏មានជំហានមួយចំនួនដែលត្រូវបានកំណត់យ៉ាងច្បាស់ដើម្បីឱ្យមានការអនុវត្តតាមបាន។

សារសំខាន់នៃការប្រាស្រ័យទាក់ទងក្នងការធ្វើទីផ្សារ

ចាប់ផ្តើមដោយការវិភាគស្ថានភាពបច្ចុប្បន្ន៖ ក្រុមមនុស្ស ដែលធ្វើការជាមួយអ្នក ឥទ្ធិពល និងដំណើរការទំនាក់ទំនងដែលអ្នកកំពុងមាន។

ក្រុមមនុស្ស៖ ប្រមូលព័ត៌មានអំពីសមាសភាពនៃស្ថាប័នរបស់អ្នក។ នេះគួរតែរួមបញ្ចូលចំនួនបុគ្គលិក ទីតាំង នាយកដ្ឋាន ប្រជាសាស្រ្ត ឧបករណ៍ដែលបានប្រើ និងកត្តាផ្សេងទៀតដែលទាក់ទងនឹងរចនាសម្ព័ន្ធស្ថាប័នរបស់អ្នក។

ជំហានទី១៖ តើអ្នកកំពុងស្ថិតនៅក្នុងក្រុមណា?
ឥទ្ធិពលនៃបរិយាកាសធ្វើការ៖ តើវាពិបាកក្នុងការប្រាស្រ័យទាក់ទងជាមួយបុគ្គលិកដែលធ្វើការក្នុងបរិយាកាសមួយចំនួន ដូចជាបុគ្គលិកផ្នែកទទួលទូរសព្ទ ផ្នែកកាន់ឃ្លាំង ឬអ្នកលក់ជួរមុខមែនទេ? តើ​នាយកដ្ឋាន​ផ្សេង​គ្នា​មាន​តម្រូវការ​ព័ត៌មានជាក់លាក់​អ្វីខ្លះ? ជាឧទាហរណ៍៖ តើសន្តិសុខតាមអុីនធឺណិតជាអាទិភាពសម្រាប់ក្រុម IT ឬផលិតផលថ្មី គឺជាការផ្តោតសំខាន់សម្រាប់ទីផ្សារ?

សារសំខាន់នៃការប្រាស្រ័យទាក់ទងក្នងការធ្វើទីផ្សារ
ការទំនាក់ទំនងបច្ចុប្បន្ន៖ ស្វែងយល់ពីរបៀបដែលទំនាក់ទំនងផ្ទៃក្នុងបច្ចុប្បន្នរបស់អ្នកកំពុងដំណើរការ និងកម្រិតនៃការចូលរួមរបស់បុគ្គលិក។ កំណត់ថា បណ្តាញទំនាក់ទំនងបច្ចុប្បន្នណាដែលមានប្រសិទ្ធភាពបំផុត។ រកឱ្យឃើញនូវវិធីសាស្រ្តជាក់លាក់ដ៏មានប្រសិទ្ធភាពជាងគេសម្រាប់ផ្តល់ព័ត៌មានជូនក្រុមការងារ។



ជំហានទី២៖ បង្កើតគោលដៅ និងពេលវេលាជាក់លាក់
• តើអ្នកចង់ឱ្យយុទ្ធសាស្ត្រប្រាស្រ័យទាក់ទងផ្ទៃក្នុងរបស់អ្នកធ្វើការដយ៉ាងដូចម្តេចសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នក?
• តើផ្នែកណាខ្លះដំណើរការល្អ ហេតុអ្វីបានជាផ្នែកទាំងនោះដំណើរការល្អ ហើយតើផ្នែកណាខ្លះត្រូវការការកែលម្អ?
• តើអ្នកចង់សម្រេចគោលដៅរបស់អ្នកបានលឿនប៉ុណ្ណា?
• តើឧបករណ៍ទំនាក់ទំនង ឬវេទិកាណាខ្លះដែលអាចរកបានដោយផ្តល់ទំហំក្រុមហ៊ុន អាទិភាព និងការរំពឹងទុកនៃអ្វីដែលបុគ្គលិកគួរធ្វើជាមួយព័ត៌មានដែលបានចែករំលែក?

ជាក់លាក់៖ កំណត់អ្វីដែលអ្នកចង់សម្រេចដោយពាក្យសាមញ្ញច្បាស់លាស់ ដែលក្រុមរបស់អ្នកទាំងអស់អាចយល់បាន។

• អាចវាស់វែងបាន៖ បង្កើតចំណុចសំខាន់ៗ និងគោលដៅដែលអាចជួយអ្នកឱ្យឃើញពីវឌ្ឍនភាពរបស់អ្នកឆ្ពោះទៅរកទិដ្ឋភាពនីមួយៗនៃគោលដៅរបស់អ្នក។
• អាចសម្រេចបាន៖ វាជាការល្អដែលមានមហិច្ឆតាខ្ពស់ ប៉ុន្តែអ្នកត្រូវដឹងថាគោលដៅរបស់អ្នកអាចគ្រប់គ្រងបាន និងប្រាកដនិយម។
• ពាក់ព័ន្ធ៖ ក្នុងករណីនេះ អ្នកនឹងត្រូវបង្កើតគោលដៅដែលភ្ជាប់ទៅនឹងការអភិវឌ្ឍន៍ក្រុមរបស់អ្នក ហើយភ្ជាប់យ៉ាងរលូនជាមួយគំរូអាជីវកម្មរបស់អ្នក
• ផ្អែកលើពេលវេលា៖ បង្កើតពេលវេលាជាក់លាក់មួយសម្រាប់គោលដៅរបស់អ្នក ដើម្បីកុំឱ្យខ្លួនអ្នកបរាជ័យ។

ជំហានទី៣៖ បែងចែក និងគូសផែនទីទស្សនិកជនរបស់អ្នក

   ខ្លឹមសាររបស់អ្នកគួរកំណត់គោលដៅក្រុមមនុស្សឱ្យបានជាក់លាក់ជានិច្ច ទោះបីជាវាត្រូវបានប្រើប្រាស់នៅខាងក្នុងស្ថាប័នក៏ដោយ។ វាមានសារៈសំខាន់ណាស់ក្នុងការស្វែងយល់ថាតើសារអ្វីខ្លះដែលត្រូវការដើម្បីទៅដល់បុគ្គលិកជាក់លាក់នៅក្នុងអាជីវកម្មរបស់អ្នក។

   ឧទាហរណ៍៖ ចាត់ថ្នាក់ប្រភេទមាតិកាដែលមានសារៈសំខាន់ចំពោះផ្នែកទស្សនិកជនផ្សេងៗគ្នារបស់អ្នក។

   យល់ថា ខណៈពេលដែលក្រុមលក់របស់អ្នកប្រហែលជាចង់ទទួលបានព័ត៌មានថ្មីៗនៃការលក់យ៉ាងទូលំទូលាយ ក្រុមទីផ្សារអាចនឹងត្រូវការការសង្ខេបកម្រិតខ្ពស់នៃព្រឹត្តិការណ៍សំខាន់ៗ។

► ដំបូងអ្នកត្រូវកំណត់ថាតើនរណា ឬក្រុមណាជាអ្នកគ្រប់គ្រងលើយុទ្ធសាស្ត្រផ្ទៃក្នុងរបស់អ្នក។
► តើអ្នកណានឹងអាន សរសេរ ឬយល់ព្រមសារដែលអ្នកផ្ញើទៅក្រុមរបស់អ្នក?
► បន្ទាប់មក អ្នកត្រូវដឹងថាតើភាគីពាក់ព័ន្ធអ្វីខ្លះពីនាយកដ្ឋាននីមួយៗអាចរួមចំណែកដល់ដំណើរការអនុម័តសម្រាប់មាតិកា។ ក្នុងករណីភាគច្រើន ក្រុមហ៊ុនរកឃើញការទទួលខុសត្រូវនេះធ្លាក់លើក្រុមទីផ្សារ/ទំនាក់ទំនងរបស់ពួកគេ ហើយវាជារឿងល្អដែលក្រុមទាំងនេះគឺជាសមាជិកក្រុមដែលមានទំនុកចិត្តបំផុត។


ជំហានទី៤. កំណត់ឧបករណ៍ទំនាក់ទំនងផ្ទៃក្នុងរបស់អ្នក







ជំហានទី៥៖ ឧបករណ៍ផ្សេងៗទៀត
•Telegram
•Gmail
•Google Drive
•Dropbox
•Zoom
•Google meet

•តើ​ឧបករណ៍​អ្វី​ដែល​អ្នក​កំពុង​ប្រើ​បច្ចុប្បន្ន?
•តើវាមានប្រសិទ្ធភាពយ៉ាងណាដែរ?
•តើ​អ្វី​ជា​បញ្ហា​ប្រឈម​ក្នុង​ការ​ប្រើ​វា?ហេតុអ្វី?


ជំហានទី ៦. វាយតម្លៃវឌ្ឍនភាពរបស់អ្នក និងបង្កើនប្រសិទ្ធភាព

   ជាឧទាហរណ៍៖ នៅក្នុងការប្រជុំបុគ្គលិកធំៗនីមួយៗ អ្នកគួរតែចំណាយពេលត្រឹមតែពីរបីនាទីដើម្បីឆ្លុះបញ្ចាំងពីទំនាក់ទំនងផ្ទៃក្នុង។ នេះនឹងជួយអ្នកបង្កើតសំណួរទាក់ទងនឹងទំនាក់ទំនងនៅក្នុងការស្ទង់មតិការពេញចិត្តបុគ្គលិករបស់អ្នក។ សំណួរមួយចំនួនដែលអ្នកអាចសួរបុគ្គលិករួមមាន៖

• តើអ្នកគិតថាយើងទំនាក់ទំនងផ្ទៃក្នុងបានល្អប៉ុណ្ណា?
• តើ​អ្នកកំពុង​ធ្វើ​អ្វី​​ដែល​យើង​អាច​ធ្វើ​ទៅ​បាន​ដើម្បី​រក្សា​ចក្ខុវិស័យ​ស្ថាប័ន​របស់​អ្នកឱ្យមាន​តម្លាភាព?
• តើឧបសគ្គអ្វីខ្លះដែលកំណត់អ្នកមិនឱ្យធ្វើការជាមួយអ្នកដទៃបាន?
• តើអ្នកជឿថាអ្នកអាចបង្កើនទំនាក់ទំនងរបស់អ្នកនៅទូទាំងផ្នែកដែរឬទេ?
• តើ​អ្វី​ទៅ​ដែល​រារាំង​អ្នក​ពី​ការ​ប្រាស្រ័យ​ទាក់ទង​ផ្ទៃក្នុង​បាន​ល្អ​ជាង​រាល់​ថ្ងៃ?
• តើអ្វីដែល​អ្នកអាច​ធ្វើបានដើម្បី​ឱ្យ​ប្រការប្រាស្រ័យទាក់ទងនៅក្នុង​ក្រុមហ៊ុនមានភាពប្រសើរឡើង​?
• តើអ្នកធ្លាប់ធ្វើការឆ្លុះបញ្ចាំងជាមួយក្រុមការងារដែរទេ?
• តើលទ្ធផលយ៉ាងម៉េចដែរ?
• តើ​អ្នក​ជំរុញ​ចិត្ត​មនុស្ស​ឱ្យ​និយាយ​ចេញ​ដោយ​របៀប​ណា?



គន្លឹះ៖ ការអនុវត្តល្អបំផុតសម្រាប់ការទំនាក់ទំនងនៅកន្លែងធ្វើការ

១. រក្សាភាពសាមញ្ញ

២. ធ្វើការទំនាក់ទំនងជាការសន្ទនា

៣. ភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងជាមួយក្រុមមនុស្សគ្រប់ជំនាន់

៤. ផ្តល់សិទ្ធិអំណាចដល់បុគ្គលិកឱ្យក្លាយជាអ្នកតស៊ូមតិសម្រាប់ម៉ាកយីហោ



១.២. ការប្រាស្រ័យទាក់ទងខាងក្រៅស្ថាប័ន

និយមន័យ៖
   ការប្រាស្រ័យទាក់ទងខាងក្រៅស្ថាប័ន ត្រូវបានកំណត់ថាជាប្រភេទនៃការទំនាក់ទំនងដែលកើតឡើងនៅពេលដែលស្ថាប័នរបស់អ្នកធ្វើទំនាក់ទំនងជាមួយស្ថាប័ននៅខាងក្រៅ សម្រាប់ការកសាង និងការស្វែងយល់អំពីម៉ាកយីហោ និងបង្កើតរូបភាពក្រុមហ៊ុនដ៏ល្អ នៅក្នុងក្រសែភ្នែកនៃអតិថិជនគោលដៅ និងសង្គមទាំងមូល។

   គោលបំណងទំនាក់ទំនងខាងក្រៅគឺដើម្បីលើកកម្ពស់ និងសម្រួលកិច្ចសហប្រតិបត្តិការជាមួយក្រុមមួយចំនួនដូចជា អ្នកវិនិយោគ អ្នកផ្គត់ផ្គង់ និងអ្នកពាក់ព័ន្ធ។


• អុីនធឺណិត
• សន្និសីទ/សិក្ខាសាលា
• បទបង្ហាញ
• ទីផ្សារ/ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម/ទូតសុឆន្ទៈ
• ខិត្តប័ណ្ណ/ខិត្តប័ណ្ណ
• ព្រឹត្តិប័ត្រព័ត៌មានអតិថិជន
• ទម្រង់/កម្រងសំណួរ
• ការអញ្ជើញ របាយការណ៍ក្រាហ្វិក/គំនូសតាង
• បទបង្ហាញ/ស្លាយ
•យុទ្ធនាការទីផ្សារឌីជីថល។ល។

គោលដៅនៃយុទ្ធសាស្រ្តប្រាស្រ័យទាក់ទងខាងក្រៅស្ថាប័ន

១. អភិវឌ្ឍន៍ទំនាក់ទំនងក្នុងសហគមន៍អាជីវកម្ម

២. ធ្វើទំនាក់ទំនង និងការប្រមូលព័ត៌មាន

៣. បង្កើនប្រសិទ្ធភាពនៃការកសាងបណ្តាញខាងក្រៅ

៤. បង្កើតរូបភាពល្អៗនៃម៉ាកយីហោ

៥. ទំនាក់ទំនងល្អជាមួយអ្នកផ្គត់ផ្គង់

៦. ទំនាក់ទំនងជាមួយស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុ

៧. ទំនាក់ទំនងជាមួយភ្នាក់ងាររដ្ឋាភិបាល

៨. ទំនាក់ទំនងជាមួយភាគីពាក់ព័ន្ធខាងក្រៅ






Last modified: Thursday, 19 September 2024, 4:29 PM